• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bank Norwegian, lösa litet lån

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Jag ringde dem direkt och de sa att de inte kunde ge något direkt svar på varför det avslogs. Frågade även angående lönespecar som komplement men då behövde jag göra en ny ansökan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
ccandra: uppgav du lån som skulle lösas in som inte syntes på din UC? Jag fick avslag pga det förra året när jag skickade in en del smålån som de skulle lösa som inte syns på kreditupplysningen. Fick avslag efter jag först fått alla dokument och trodde allt var grönt,( fick reda på det när jag ringde och frågade)

hur mycket lån har Du som syns på din UC om man får fråga?

Ja det gjorde jag ju. Var ju små krediter som qliro och sådant. Sånt syns ju inte. Varför får man avslag på grund av det?
 
A

Anonymmmmmm

Gäst
Poäng: 0
Hur mycket lån har du på din UC Ccandra? Skulle verkligen uppskatta svar då jag själv ska söka inom ett par veckor men vet inte om det är värt det nu.
 
A

Anonymmmmmm

Gäst
Poäng: 0
jag fick avslag pga detta för då var min totala skuldsättning högre än vad som syntes vid kreditupplysningen från UC. Jag angav ca 80 000 som inte syntes på min UC som skulle lösas
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Ringde BN nu och de var på den totala värderingen jag fick avslag säger dem. Konstigt då jag inte fick intyga inkomst eller något.
 
A

Anonymmmmmm

Gäst
Poäng: 0
konstigt! Hur såg din UC ut? Inkomst förfrågningar, lån och kreditbetyg?
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Många ff 16 st kredit betyg vet jag inte men har 330 k i inkomst
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Alla förfrågningar från juli förra året till februari i år.
 

munkfrilla

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Juni 2016
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Men varför fick du inte ladda upp lönespec vid ansökan? För mig stod det att de skulle behandla min ansökan så fort som jag signerat avtal, skickat in senaste lönespecen samt angivit kontonummer. Märkligt att de inte behandlar alla på samma sätt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp